Veelgestelde vragen

Op deze pagina treft u de belangrijkste vragen en antwoorden aan over glasvezel en de aanleg hiervan in het buitengebied van de Noordoostpolder en Urk. Mocht u andere vragen hebben, dan kunt u een mail sturen naar info@fiberflevo.nl of bellen met onze Servicedesk (085-0405100 op werkdagen van 8:00 – 17:00 uur). Als u op de hoogte wilt blijven van alle ontwikkelingen, dan kunt u zich aanmelden voor de nieuwsbrief.

Aanbod

Waar wil FiberFlevo een glasvezelnetwerk aanleggen?

In het totale buitengebied en de nog niet ontsloten bedrijventerreinen van de Noordoostpolder.

Krijgen alle woningen en bedrijven in het buitengebied een aansluiting?

Het totale buitengebied wordt aangesloten. Voor de industrieterreinen wordt in de komende periode afzonderlijk bepaald welke gebieden worden meegenomen. De aansluiting bij uw thuis/bedrijf is pas werkend als u zich heeft aangemeld voor één van de pakketten van Solcon.

Mijn postcode staat er niet tussen, maar ik woon wel in het buitengebied. Hoe kan dat?

Bent u ervan overtuigd dat u in het buitengebied van de Noordoostpolder woont, maar staat uw postcode er niet tussen? Neem dan contact met ons op door te bellen naar 085 – 0405100 of door middel van het contactformulier. Wij nemen binnen twee werkdagen contact met u op.

Ik woon in het buitengebied van de Noordoostpolder, maar als ik mijn postcode en huisnummer heb ingevoerd worden er geen glasvezelpakketten getoond. Hoe kan dat?

Er zijn twee mogelijkheden:

  • U heeft een toevoeging, u woont bijvoorbeeld aan de Fiberflevoweg 9-II, voer bij toevoeging dan een 2 (geen Romeinse cijfers)
  • Uw postcode en huisnummer staan niet juist in het systeem.

Bent u ervan overtuigd dat u in het buitengebied van de Noordoostpolder woont, maar staat uw postcode er niet tussen? Neem dan contact met ons op door te bellen naar 085 – 0405100 of door middel van het contactformulier. Wij nemen binnen twee werkdagen contact met u op.

Uit welke pakketten kan ik kiezen?

Voor het totale glasvezel aanbod, verwijzen wij u graag door naar de website van Solcon

Waarom wordt er geen keuze voor televisie aangeboden bij een zakelijk abonnement?

Bij een zakelijk abonnement kunt u kiezen voor internet en telefonie. De keuze voor televisie valt niet onder een zakelijk abonnement, dit in verband met de consumenten tv-rechten.

Gaat u de glasvezelverbinding zowel zakelijk als particulier gebruiken? Dan adviseren wij u om te kiezen voor een particulier abonnement.

Welke zenders horen bij het Alles in 1 pakket?

Voor het zenderoverzicht verwijzen we u graag naar Zenderoverzicht Solcon

De totale kosten per maand voor een glasvezelpakket lijken mij veel. Hoe kan dat?

Op het eerste oog kunnen de kosten voor u veel lijken, toch gaat het om marktconforme prijzen; voor sommige bewoners zal het bedrag iets hoger dan wel iets lager uitvallen. Daar staan wel een aantal voordelen tegenover: het gaat om een alles-in-een pakket met een supersnelle verbinding. Graag adviseren we u om uw huidige maandelijkse kosten op een rijtje te zetten, zodat u deze goed kunt vergelijken met een mogelijk glasvezelpakket. Neem naast kosten ook andere zaken mee, bijvoorbeeld hoe tevreden u bent met uw huidige internet en diensten. Op Keuzehulp hebben we een aantal vragen voor u op een rijtje gezet. Deze vragen kunt u voor zichzelf beantwoorden, om te bepalen voor welk pakket u wilt gaan.

Wat zijn de beltarieven van Solcon?

Voor de beltarieven van Solcon verwijzen we u graag naar Beltarieven Solcon

Waarom werkt FiberFlevo met één aanbieder; Solcon?

Voor de start van het glasvezelproject is gekozen om met één regionale provider te beginnen. In de toekomst zullen er naar verwachting meer dienstaanbieders bij komen.

Als ik mij nu aanmeld, houdt dit dan in dat ik de komende jaren enkel voor deze provider kan kiezen?

Voor de start van het glasvezelproject is gekozen om met één regionale provider te starten. In de toekomst zullen er naar verwachting meer dienstaanbieders bij komen. Het netwerk van FiberFlevo is een open netwerk, dat wil zeggen dat andere dienstaanbieders hun diensten kunnen gaan aanbieden via het netwerk. Voor een dienstaanbieder brengt dit in sommige gevallen extra kosten met zich mee en dat zal voor hen een afweging zijn om wel of niet op het glasvezelnetwerk te gaan leveren.

Wat zijn de algemene voorwaarden van FiberFlevo?

De algemene voorwaarden voor het buitengebied kunt u hier raadplegen:
Algemene voorwaarden Buitengebied NOP-Urk V005
De algemene voorwaarden voor de bedrijventerreinen kunt u hier raadplegen:
Algemene voorwaarden Bedrijventerreinen NOP-Urk V001

Voordelen

Hoe snel is glasvezel internet van FiberFlevo?

Glasvezel van FiberFlevo heeft een snelheid van 100 tot 250Mb.

Wat zijn de voordelen van een glasvezelverbinding bij mij thuis?

Een glasvezelverbinding zorgt voor een supersnelle internetverbinding, haarscherp tv-kijken en kraakhelder bellen. Voor een overzicht van de voordelen verwijzen wij u graag naar Wat zijn de voordelen?

Wat zijn de voordelen van een glasvezelverbinding voor mijn bedrijf?

Een glasvezelverbinding zorgt voor een supersnelle, veilige en betrouwbare internetverbinding. Daarnaast kunt u kraakhelder bellen. Voor een overzicht van de voordelen verwijzen wij u graag naar Wat zijn de voordelen?

Wat zijn de voordelen van glasvezel voor mijn tv-aansluiting?

Met een glasvezelverbinding kunt u haarscherp tv-kijken. Ook kunt u programma’s terugkijken. Daarnaast kunt u kiezen voor extra zenders (film- en sportzenders bijvoorbeeld).

Is televisie kijken via glasvezel even scherp als via de schotel?

Met een glasvezelverbinding kunt u haarscherp tv-kijken.

Aanmeldproces

Waar kan ik mij aanmelden voor glasvezel in de Noordoostpolder?

U kunt zich aanmelden via Solcon.

Wat is een vastrechtvergoeding?

Een vastrechtvergoeding is een vast bedrag dat u betaalt voor uw aansluiting op het glasvezelnetwerk. Het gaat om een individuele bijdrage per aansluiting voor de aanleg van het netwerk in het buitengebied.

Kan ik mijn vastrecht ook afkopen?

U heeft de keuze om de vastrechtvergoeding eenmalig af te kopen. Het gaat om een bedrag van €1.950,00. Kiest u voor het afkopen van uw vastrecht, dan hoeft u geen maandelijkse vastrechtvergoeding te betalen.

Is de afkoop van de vastrechtvergoeding overdraagbaar naar een nieuwe gebruiker indien ik mijn woning verkoop?

Indien de vastrechtvergoeding wordt afgekocht, dan is dit op het kadastrale adres/pand afgesloten. Toch is het aan de bewoner of deze afkoop wordt meegenomen naar het nieuwe adres of blijft gekoppeld aan het huidige adres. Dit houdt in dat de afkoop kan worden meegenomen naar een ander adres in de Noordoostpolder óf overdraagbaar is naar een nieuwe bewoner. (Dit geldt alléén voor adressen die vallen in het FiberFlevo aansluitgebied) Deze nieuwe bewoner geniet dan van het afkoopvoordeel.

Ik heb mij aangemeld, maar heb bij de aanmelding niet gekozen voor het afkopen van het vastrecht. Dit wil ik wel, kan dit?

Dit kan zeker. Besluit u nu om toch voor de afkoop te gaan? Dan gaat het om een bedrag van €1.950,00.

Kan ik mijn abonnement nog opzeggen als ik mij heb aangemeld?

Bij het afsluiten van een glasvezel abonnement, gaat u een jaarcontract aan. De overeenkomst is bindend.

Kan ik mijn abonnement nog wijzigen als ik mij heb aangemeld?

Als u zich heeft aangemeld, heeft u de mogelijkheid om het abonnement nog te wijzigen naar een upgrade. Dat betekent dat u de mogelijkheid heeft om in de komende periode te bepalen welke aanvullende diensten u graag nog wilt toevoegen aan uw abonnement of dat u misschien toch voor een hogere snelheid wilt gaan.

Ik moet bij mijn aanmelding een gewenste datum van oplevering aangeven. Hoe weet ik de juiste datum?

De gewenste datum van oplevering kunt u open laten. Dit is afhankelijk van wanneer de verbinding bij u thuis mogelijk is.

Ik ben al klant bij Solcon en heb een account. Aanmelden voor een glasvezelpakket via mijn account lukt niet. Hoe kan dit?

Door een systeemfout bij Solcon is het niet mogelijk om vanuit uw huidige account een glasvezelpakket aan te vragen. U wordt geadviseerd om uit te loggen en de aanmeldprocedure te doorlopen als een nieuwe klant (met een nieuwe inlognaam en wachtwoord).

Overstappen

Mijn huidige contract loopt nog een tijd door, kan ik meteen overstappen op glasvezel?

Indien u een contract heeft lopen, dient u rekening te houden met de contractvoorwaarden van uw huidige aanbieder. Houdt u rekening met de opzegtermijn.

Het is belangrijk dat u bij het afsluiten van uw nieuwe glasvezel abonnement aan Solcon doorgeeft wanneer uw huidige contract afloopt. Dan gaat uw nieuwe abonnement in op de laatste dag van uw huidige abonnement.

Betaal ik overstapkosten?

U hoeft geen overstapkosten te betalen.

Kan ik mijn huidige telefoonnummer en e-mailadres behouden?

Behoud van telefoonnummers is mogelijk. Heeft u een e-mailadres van uw huidige dienstaanbieder? Dan wordt deze aangepast naar uw nieuwe aanbieder. Heeft u een Gmail, Hotmail of een ander e-mail adres dat niet is gerelateerd aan uw huidige dienstaanbieder? Dan kunt u deze gewoon blijven gebruiken.

 

Indien u een e-mailadres van uw huidige dienstaanbieder heeft, kunnen wij begrijpen dat u daar niet meteen afscheid van wilt nemen. Wij helpen u graag met onze e-mail overstapservice.

Wat zijn de kosten als ik besluit om over te stappen naar glasvezel als de aanleg al is gestart?

U kunt er altijd voor kiezen om over te stappen naar glasvezel. Wel is het zo dat u dan geen gebruik kunt maken van de aansluitvoordelen.

De vastrechtvergoeding blijft gelden, dit is €20,00 per maand bovenop uw abonnement of een eenmalige afkoopsom van €1.950,00.

Wat zijn de kosten als ik besluit om over te stappen naar glasvezel als de aanleg is voltooid?

U kunt er altijd voor kiezen om over te stappen naar glasvezel. Wel is het zo dat u dan geen gebruik kunt maken van de aansluitvoordelen.

De aansluitkosten bedragen in dit geval €350,00. De vastrechtvergoeding blijft gelden, dit is €20,00 per maand bovenop uw abonnement of een eenmalige afkoopsom van €1.950,00.

Raak ik mijn familievoordeel bij mijn mobiele abonnementen (KPN) kwijt als ik overstap?

Als u overstapt, kunt u uw mobiele abonnementen bij uw huidige aanbieder houden. Bij KPN is het namelijk zo dat wanneer u meerdere KPN Mobiel abonnementen op hetzelfde adres combineert, u recht heeft op het familievoordeel. (€ 5,- extra korting per maand, Gratis Onderling Bellen en MB’s delen met vrienden en familie) Ook als u geen internet van KPN heeft. Kijk voor meer informatie op familievoordeel KPN

Aansluiten

Wanneer krijg ik een glasvezelaansluiting?

Het buitengebied is opgedeeld in deelgebieden. Het is afhankelijk van uw deelgebied wanneer glasvezel bij u wordt aangelegd en opgeleverd.

Zodra de planning bekend is, dan wordt u hier uiteraard van op de hoogte gebracht.

Vanaf wanneer moet ik betalen?

U betaalt vanaf het moment dat de internetverbinding compleet opgeleverd is en u gebruik kunt maken het netwerk. Dit geldt ook voor de maandelijkse vastrechtkosten of, indien u daarvoor heeft gekozen, de afkoopregeling.

Hoe wordt mijn woning/bedrijf aangesloten op glasvezel?

Voor het stappenplan van de aanleg verwijzen wij u graag naar Hoe verloopt het proces?

Kan bestaande bekabeling in mijn huis worden gebruikt?

U kunt een groot gedeelte van uw huidige bekabeling blijven gebruiken. Het kan zijn dat een gedeelte van de bekabeling vervangen moet worden. De dienstaanbieder zal u hierover informeren.

Er ligt hier al glasvezel op het terrein/langs de weg. Kan de huidige bekabeling in de plannen worden meegenomen?

Alle bestaande bekabeling in het buitengebied is onbruikbaar voor FiberFlevo. FiberFlevo legt alle bekabeling opnieuw aan.

Glasvezel internet is nog nooit zo dichtbij geweest

Contact

FiberFlevo B.V.
Tel: 085-0405100
Fax: 085-0405120
Op werkdagen van 08.00u tot 17.00u
E-mail: info@fiberflevo.nl

Untitled-1_03  Untitled-1_05  Untitled-1_11  Untitled-1_07  Untitled-1_09

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief

solcon-diap

selecta-diap

Menu